معرفی بهترین نژاد گردو

سایت نهالستان پایه رویشی دماوند انواع مختلف بهترین نهال گردو ایران را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می رساند. با ما همراه باشید.
به طور کلی ارقام گردو دارای عادت باردهی انتهایی، جانبی و بینابین می باشند. در باردهی انتهایی ،گل های ماده فقط در جوانه های انتهایی شاخه های یک ساله تشکیل می شوند. در باردهی جانبی، گل های ماده در شاخه های حاصل از جوانه های جانبی شاخه یک ساله نیز تشکیل می گردند . در باردهی بینابین، جوانه انتهایی و زیر انتهایی بارده بوده و تشکیل گل های ماده در این جوانه ها صورت می گیرد.

بهترین نژاد های گردوی در حاضر ارقام زیر می باشند
گردو چندلر از تلاقی پدرو و UC-56-224 بدست آمده است و بسیاری از خصوصیات آن از لحاظ بارور بودن جوانه های جانبی، زمان ظهور برگ دیر برگ و برداشت محصول شبیه والد خود پدرو میباشد. قدرت رشد درختان چاندلر متوسط بوده و به طور نیمه راست رشد می کنند و یک رقم بسیار امید بخش و برترین رقم تجاری محصوب می شود .
گردوی فرانکت به دلیل کیفیت مرغوب مغز و عملکرد زیاد و همچنین پوست نازک بودن به عنوان یکی از ارقام خوب در قسمت های مرکزی کالیفرنیا شناخته شده است که حساسیت بالایی به بیماری بلایت دارد . در باغت تجاری به عنوان گرده زا برای گردوی چندلر و پدرو در ارتفاعات ۱۲۰۰ متر استفاده می شود .
گردوی مراغه از ارقام تجاری عالی محسوب می شود (مغز پوست کاغذی و مرغوب )خاصیت دیرگل بودن (همزمان با گردو های پیوندی کالیفرنیایی )و تناژ ۷۰ کیلو گردو خشک بدون پوست برای هر درخت از ویژگی های بارز این رقم میباشد .از ویژگی های خاص این درخت می توان به زود باروری مقاومت خوب به سرما و مقابل در برابر بیماری ها اشاره کرد. در طرح ریزی باغ روش مربع توصیه میشود و فاصله کشت ۸ در ۸ متر میباشد که در بین درختان اصلی درختان پر کن مثل هلو کاشته میشود و پس از چند سال که درخت گردو گسترده شد، حذف می شود .
نهال گردو کانادایی به دلیل کیفیت مرغوب مغز و عملکرد زیاد به عنوان یکی از ارقام خوب گردو در نهالستان اروم نهال تولید می شود . باردهی اقتصادی این رقم از سال پنجم شروع می شود در حالیکه باردهی اقتصادی ارقام دیگر از سال نهم آغاز می شود.و در باغت تجاری به عنوان گرده زا استفاده می شود . از ویژگی های خاص این درخت می توان به زود باروری مقاومت خوب به سرما بهاره و مقابل در برابر بیماری ها اشاره کرد.از دیگر ویزگی های آن پوست کاغذی و کیفیت بالای مغز آن اشاره کرد.زمان گل دهی گردو کانادایی در اواسط فردین ماه می باشد .
میوه ها در گردو خوشه ای فرانسه علاوه بر انتهای شاخه ها، بصورت جانبی نیز ظاهر میگردد. تعداد میوه ها در هر خوشه ۵ تا ۱۰عدد میباشد. درختان این رقم از نظر اندام متوسط ، با شاخ و بال گسترده ، قد کوتاه ، از نظر باردهی نسبتا پر بار ولی بصورت اغراق آمیز و زود بارده می باشد.این رقم در سال اول و دوم پس از کاشت ، میوه میدهد. میوه آن موسط ولی بصورت مجتمع در روی یک خوشه ، با شکل گردو مایل به بیضی با مغز پر و سالم ، به بار می نشیند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *