بنجامین سیلور با گلدان سرامیکی سیاه

روش نگهداری از بنجامین سیلور
انتخاب جای مناسب برای نگهداری
قدم اول در نگهداری از بنجامین سیلور پیدا کردن یک جای مناسب برای آن است. این گیاه اصلا تمایلی به جابه‌جایی نداشته و در صورت جابه‌جایی برگ‌های آن می‌ریزد. بنابراین قبل از خرید این گیاه سعی کنید یک جای ثابت برای آن در نظر بگیرید تا برای همیشه نه، اما حداقل برای یک مدت خیلی طولانی آن را همان جا نگه دارید.

در انتخاب جای نگهداری گیاه بنجامین باید به این نکته توجه داشته باشید که دما و نور محیط به اندازه کافی باشد. بنجامین به نور زیاد و غیر مستقیم نیاز داشته و دمای محیط آن نیز باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد در شب، و ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی گراد در روز باشد.

دو نکته دیگری که در رابطه با نور و دمای محیط بنجامین باید به آن توجه داشته باشید این است که این گیاه نباید در معرض نور مستقیم خورشید حتی از پشت پنجره قرار بگیرد. از طرفی دمای محیط نیز نباید از ۲۱ درجه سانتی‌گراد کمتر شود.

آبیاری
خاک گلدان بنجامین سیلور باید همیشه مرطوب باشد منتها نباید گیاه بیش از حد در آب غوطه‌‎ور باشد زیرا باعث پوسیدگی ریشه آن خواهد شد.

خاک مناسب گیاه
گیاه بنجامین سیلور به خاکی غنی از مواد غذایی و مواد آلی نیاز دارد. اگر حجم خاک مورد نیاز برای گلدان این گیاه را ۱۰ قسمت کنید باید ۲ قسمت آن ماسه، ۲ قسمت کود دامی، ۴ قسمت برگ، ۱ قسمت سبوس برنج و ۱ قسمت باقی‌مانده نیز از خاک باغچه تشکیل شود. بنابراین هر زمانی که قصد تعویض گلدان گیاه را دارید به این نکته نیز توجه کنید.

اسپری کردن برگ ها
در دو هفته اول که گیاه را به خانه می‌آورید لازم است هر روز روی برگ‌های آن آب اسپری کنید. بعد از دو هفته هر دو روز یک‌بار این کار را انجام داده و تا یک ماه به همین روال ادامه دهید. بعد از گذشت یک ماه می‌توانید اسپری آب روی برگ‌های گیاه را هر دو هفته یک بار انجام دهید. نکاتی که در این‌باره وجود دارد این است که؛ اسپری آب روی برگ‌ها نباید زیاد باشد. در حدی که مثل شبنم ذرات آب رو برگ‌ها بنشیند کافی است. از طرفی آبی که برای اسپری استفاده می‌کنید نیز باید آب جوشیده سرد شده باشد، تا املاح سنگین و نمک در آن نباشد که به برگ‌ها آسیب برساند.

کود دهی
نکته آخر در مورد روش نگهداری از گیاه بنجامین سیلور کود دهی است. زمان کود دهی به گیاه بنجامین فصل‌های بهار و تابستان است. زمستان برای کود دهی به این گیاه مناسب نیست. توصیه می‌شود در فصل رشد گیاه کود مخصوص این گیاه را تهیه کرده و طبق دستور فروشنده کود به این گیاه کود بدهید.

رودهن، گلاهک، بعد از زرران، مزرعه دکتر همایون
آدرس دفتر: دماوند، گیلاوند، جنب اداره منابع طبیعی، داخل محوطه منابع طبیعی، نهالستان پایه رویشی دماوند | مدیر فروش : ۰۹۱۹۳۲۵۹۱۹۷ مسئول فروش
تلفن مدیریت : ۰۹۱۲۶۰۷۴۹۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *