روغن ولک (قسمت 1)

روغن ولک (قسمت ۱)

روغن ولک (قسمت ۱)

📌این مواد که به روغن های امولسیون شونده، ولک ۹۲، سوپر اویل و.. نیز مشهورند در حقیقت موادی از گروه هیدروکربنهای آلیفاتیک هستند که از روغن پارافین با مشتقات نفتی ساخته میشوند.
توجه: روغن ولک در سمپاشی زمستانه
بمنظور کنترل انواع کنه ها، شپشکها، شته ها، پسیل، کرمهای جوانه خوار و… روی درختان میوه و آجیلی، انگور، مرکبات، سبزیجات و گیاهان گلخانه ای،محصولات زراعی و گیاهان زینتی استفاده می شود.

📌روغن ولک با ایجاد لایه نازک، تمام بدن حشره را احاطه نموده و با بستن منافذ تنفسی باعث مرگ حشرات میشود. بنابراین جهت حصول نتیجه مطلوب تمامی قسمتهای گیاه بایستی پوشش داده شود.

📌زمان مناسب استفاده از روغن ولک زمستانه یک هفته مانده به تورم جوانه و نیز در دمای معمولی( یخبندان و یا زیاد گرم نباشد) سمپاشی شود.

📌روغن ولک بصورت استاندارد حاوی ۸۰ درصد پارافین و ۱۸ درصد آب و ۲ درصد امولسییوفایر میباشند.

📌قیمت روغن ولک موجود در بازار متاثر از کیفیت پارافین و مواد امولسیوفایر است که از نوع با کیفیت و استاندارد و قابل استفاده موثر برای باغدار نبایستی پایین تر از ۹۰ هزار تومن برای مصرف کننده باشد. چرا که با محاسبه مواد بکار رفته هزینه ساخت برای یک گالن بیست لیتری روغن ولک کمتر از ۶۵ هزار تومان برای سازنده نیست.
توجه: این عامل میتواند در تشخیص روغن های بی کیفیت از با کیفیت در بازار کمک کند.

📌بوی پارافین تقریبا شبیه پارافین جامد ( شمع) است برخی سازندگان متاسفانه برای سودجویی بیشتر از گازوئیل جوشانده با اسیدسولفوریک اشباع شده بعنوان پارافین استفاده میکنند که بوی گازوئیل روغن ولک ناشی از این است.
برخی سازندگان از موادی بوگیر ( اسانس های خاص) استفاده میکنند که این بو از روغن ولک متصاعد نشود!

رودهن، گلاهک، بعد از زرران، مزرعه دکتر همایون
آدرس دفتر: دماوند، گیلاوند، جنب اداره منابع طبیعی، داخل محوطه منابع طبیعی، نهالستان پایه رویشی دماوند | مدیر فروش : ۰۹۱۹۳۲۵۹۱۹۷ مسئول فروش
تلفن مدیریت : ۰۹۱۲۶۰۷۴۹۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *